رستوران یاب تهران

جدید ترین اپلیکیشن های حوزه غذا

رستوران یاب تهران

جدید ترین اپلیکیشن های حوزه غذا

اینجا هستیم تا بهترین اپلیکیشن های حوزه غذا و رستوران را بهتون معرفی کنیم و همچنین بهترین رستوران های سطح شهر تهران و جالب ترین رستوران های سطح دنیا بررسی می شود.

پیوندها

چرا وزنم کم نمیشه؟ 6 دلیل رایج

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۵۹ ب.ظ

بدن در برابر کاهش وزن از خود مقاومت نشان می‌دهد. شاید در ابتدای دوره وزن زیادی کم کنید اما به‌مرور سرعت کاهش وزن کمتر یا حتی متوقف می‌شود. همراه ما باشید. در این مقاله ۲۰ علت شایع را معرفی می‌کنیم که باعث کُندشدن یا توقف کاهش وزن می‌شوند، سپس راهکارهای مقابله با آنها را با شما در میان می‌گذاریم.
 

۱. شاید وزن کم می‌کنید اما از آن باخبر نیستید

اگر احساس می‌کنید که کاهش وزن‌تان متوقف شده وحشت‌زده نشوید. شاید وزن کم می‌کنید اما خبر ندارید! توقف کاهش وزن در روزها و هفته‌های ابتدایی بسیار شایع است. در این دوره وزن بدن دچار نوسان می‌شود. تغذیه، تغییرات هورمونی و میزان آبی که مصرف می‌کنید در این نوسانات نقش دارند.

 

 2.انتظارات واقع‌بینانه ندارید

کاهش وزن فرآیندی تدریجی است. خیلی‌ها قبل از رسیدن به نتیجه صبرشان به سر می‌رسد. گرچه کاهش وزن در شروع کار سریع است اما در ادامه خیلی کم اتفاق می‌افتد که کسی بتواند بیش از نیم تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم کند. مشکل دیگر اینکه خیلی‌ها از اهدافی که به‌واسطۀ ورزش و رژیم غذایی حاصل می‌شود انتظارات بیجا دارند.

 

3.مشکل پزشکی دارید

برخی مشکلات پزشکی کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند. این مشکلات شامل کم کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک و عارضۀ قطع تنفس در حین خواب است. مصرف برخی داروها نیز می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.

 

4. خوب نمی‌خوابید

خواب کافی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سلامت جسم و روح و همچنین وزن شماست. پژوهش‌های متعدد کم خوابی را مهم‌ترین عامل از بین عوامل چاقی معرفی کرده‌اند. بزرگ‌سالان و کودکانی که خوب نمی‌خوابند ۵۵ تا ۸۹ درصد احتمال بیشتری دارد که دچار چاقی شوند.

 

5.تمرینات هوازی انجام نمی‌دهید

ورزش های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند. علاوه بر فواید سلامتی، این‌گونه تمرینات در کاهش وزن و رفع چربی های شکم (که از مضرترین چربی‌ها است) بسیار تأثیرگذار هستند.

 

6.وزنه نمی‌زنید

یکی از ضروری‌ترین کارها هنگام کاهش وزن انجام تمرینات قدرتی مانند وزنه‌زدن است. بلندکردن وزنه‌ها به حفظ ماهیچه‌ها کمک می‌کند و جلوی کاهش سوخت‌وساز بدن را می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.