رستوران یاب تهران

جدید ترین اپلیکیشن های حوزه غذا

رستوران یاب تهران

جدید ترین اپلیکیشن های حوزه غذا

اینجا هستیم تا بهترین اپلیکیشن های حوزه غذا و رستوران را بهتون معرفی کنیم و همچنین بهترین رستوران های سطح شهر تهران و جالب ترین رستوران های سطح دنیا بررسی می شود.

پیوندها

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی از دید خارجی ها

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ

آیاا  شده میهمانی خارجی داشته باشید و دوست داشته باشید با غذاهای ایرانی سورپرایزش کنید؟ اگر بخواهید چند غذای خوشمزه ایرانی را معرفی کنید چه می گویید؟ در این مطلب میخوام  معروف ترین غذاهای ایرانی از دید خارجی ها  را به شما معرفی کنم . این غذاها در سرتاسر دنیا به عنوان نماینده های آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که انصافا نماینده های خوبی هم هستند. به نظرتان بهترین غذاهای ایرانی کدام هستند.

 

 

 

1. چلو کباب ایرانی Chelo Kabab

 

 

2.قرمه سبزی  Ghormeh Sabzi

از بسیاری از ایرانی ها اگر بپرسی محبوب ترین غذایت کدام است احتمالا می گوید قرمه سبزی! خورش قرمه سبزی با سبزیجات معطر فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و سفید) و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. راز یک قرمه سبزی خوشمزه مثل بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن است. هرچه خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح جاافتاده تر و خوش طعم تر می شود.

 

3.دیزی | Dizi

دیزی که به نام آبگوشت هم نامیده می شود یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است. اگر می خواهید دوست خارجی تان را کاملا با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید او را به رستوران سنتی ببرید و دیزی سفارش بدهید! گوشت گوسفند را با حبوبات و سیب زمینی و گاهی گوجه می پزند تا حسابی جا بیفتد. بعد آن را با نان سنگک، سبزی خوردن، دوغ و پیاز نوش جان می کنند.

 

 

 

4.شیشلیک‌

 

 بهترین و خوشمزه‌ترین شیشلیک‌های ایران، در همین نواحی ترقبه و شاندیز طبخ می‌شود. برای کیفیت شیشلیک دو نکته را باید در نظر داشته باشید که این دو نکته را مشهدی‌ها به خوبی رعایت کرده‌اند. نکته‌ اول اینکه گوشت شیشلیک تازه باشد (گوشت مانده که تا دلتان بخواهد در همین تهران خودمان پر است) و نکته‌ دیگر اینکه شیشلیک خشک نشده باشد و اصطلاحاً کمی آبدار از روی زغال برداشته باشند. جالب است بدانید شیش از کلمه‌ ترکی به نام سیخ گرفته شده است و شیشلیک هم همان گوشت کباب شده‌ به سیخ کشیده شده است. 

 

  • علی عبداللهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.